Εξομοιωτής Οδήγησης

Cyprus Road Safety Counciil - Συμβούλιο Ασφάλειας Κύπρου

The Road Safety Council of Cyprus proposed to institute the use of simulators by driving schools. Schools that will have these simulators will be upgraded to a different category than other driving schools. Here is the full article: Να θεσμοθετηθεί η χρήση προσομοιωτών από τις σχολές οδηγών πρότεινε το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας της Κύπρου. Οι σχολές που θα έχουν αυτούς τους προσομοιωτές θα αναβαθμίζονται σε διαφορετική κατηγορία από τις άλλες σχολές οδηγών. Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο:

 

Simulators.gr

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Ελληνική σχολή οδηγών με 2 προσομοιωτές.

 

 

Σύνοδος του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας Κύπρου (24/7/2009):

 

Σχετική αισιοδοξία από τη μείωση των οδικών δυστυχημάτων

 

Υπό την προεδρία του Υπουργού Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκου Νικολαΐδη και με τη συμμετοχή του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Λουκά Λουκά συνήλθε σήμερα το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά το συνεδρία, ο κ. Νικολαΐδης είπε τα εξής: "Στη σημερινή σύνοδο του Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας έγινε ανασκόπηση των θεμάτων που αφορούν την οδική ασφάλεια στο διάστημα που διέρρευσε από την προηγούμενη σύνοδο και έγινε προγραμματισμός για τις επόμενες δράσεις.

Το Συμβούλιο εξέφρασε τη σχετική αισιοδοξία του γιατί η παρατηρούμενη μείωση των οδικών δυστυχημάτων μας δίνει το δικαίωμα να συνεχίσουμε με αυξημένο ρυθμό και προσπάθεια αυτό τον πόλεμο που διεξάγεται ενάντια στα οδικά δυστυχήματα.

Δυστυχώς, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 40%, των οδικών δυστυχημάτων συμβαίνουν σε νεαρούς οδηγούς. Αυτό μας ανησυχεί πάρα πολύ σοβαρά και εδώ και καιρό έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες μας στη μελέτη του φαινομένου αυτού και τον καθορισμό κάποιων δράσεων που θα μειώσουν τα δυστυχήματα ανάμεσα στους νέους.

Έχει ολοκληρωθεί μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Κύπρου στη βάση της οποίας το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας έχει αποφασίσει να συμβληθεί με το Πανεπιστήμιο ώστε να γίνει μια συγκεκριμένη μελέτη που να αφορά δράσεις το επόμενο εξάμηνο, με την έναρξη της νέας πανεπιστημιακής χρονιάς. Μέχρι να αρχίσουν να καταγράφονται οι συγκεκριμένες δράσεις για τη μείωση των οδικών δυστυχημάτων στους νέους, το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας αποφάσισε να υιοθετήσει μια δέσμη από έξι μέτρα τα οποία θα προωθήσουμε άμεσα:

· Θα προωθήσουμε νομοθετική ρύθμιση ώστε η χορήγηση της μαθητικής άδειας να γίνεται στα 17 χρόνια αντί στα 18 ώστε να δίνεται περισσότερο χρονικό διάστημα για την εκπαίδευση των νέων οδηγών.

· Θα προωθήσουμε ουσιαστική αύξηση των εξώδικων προστίμων για παραβάσεις από τους μαθητευόμενους οδηγούς σε επίπεδα που να αγγίζουν τα 85 ευρώ που είναι και το μέγιστο επιτρεπτό επίπεδο για εξώδικες ρυθμίσεις.

· Θα προωθηθεί η εισαγωγή του θεσμού της άδειας οδήγησης υπο δοκιμασία για δύο χρόνια μετά την απόκτηση κανονικής άδειας. Ο καινούργιος οδηγός θα υπόκειται σε αυστηρότερες πρόνοιες της νομοθεσίας, σε αυστηρότερη επιτήρηση και σε αυστηρότερη επιβολή ποινών.

· Θα προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση που να προωθεί εναλλακτικές ποινές στους νεαρούς οδηγούς όπως, για παράδειγμα, κοινωνική εργασία και υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων.

· Θα θεσμοθετηθεί η χρήση προσομοιωτών από τις σχολές οδηγών. Οι σχολές που θα έχουν αυτούς τους προσομοιωτές θα αναβαθμίζονται σε διαφορετική κατηγορία από τις άλλες σχολές οδηγών.

· Θα προωθήσουμε νομοθεσία ώστε στους νεαρούς οδηγούς το επιτρεπτό όριο αλκοόλ να είναι μηδέν, δηλαδή θα υπάρχει μηδενικό όριο οινοπνεύματος για τους αρχάριους οδηγούς.

Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουμε να στείλουμε τα μηνύματα ότι δεν υπάρχουν περιθώρια που να μας επιτρέπουν να μην προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα δυστυχήματα στους νέους οδηγούς.

Ένας άλλος τομέας με συχνά περιστατικά οδικών δυστυχημάτων είναι εκείνος των αλλοδαπών οδηγών. Μετά από μελέτη του Τμήματος Οδικών Μεταφορών έχουν αρχίσει κάποια μέτρα που αφορούν κυρίως σήμανση των δρόμων και ενημέρωση. Για παράδειγμα, παροτρύνονται οι εταιρείες που έχουν υπογράψει την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας να εκπαιδεύουν τους υπαλλήλους τους που είναι αλλοδαποί. Επίσης θα γίνουν εξειδικευμένες εκστρατείες για τους αλλοδαπούς. Έχει ήδη συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό του 2010 ένα κονδύλι 200.000 ευρώ από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για συγκεκριμένες δράσεις που αφορούν στα οδικά δυστυχήματα ανάμεσα στους αλλοδαπούς.

Η Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας είναι ένας θεσμός μέσα στα πλαίσια μιας ευρύτατης κοινωνικής συμμαχίας. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τη μεγαλύτερη πλατφόρμα για να καταπολεμήσουμε τα οδικά δυστυχήματα. Μέχρι σήμερα αυτή η Χάρτα έχει υπογραφεί από 34 εταιρείες, πανεπιστήμια, Δήμους κ.ά. Αναμένεται ότι τον ερχόμενο Νοέμβριο, που θα βρίσκεται στην Κύπρο ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος, αυτή η Χάρτα θα υπογραφεί από ακόμα 20 εταιρείες ή οργανισμούς. Όσον αφορά τον αριθμό των υπογραφόντων η Κύπρος είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι δεκαπλάσιος ο αριθμός των κυπριακών εταιρειών ή οργανισμών που έχουν υπογράψει τη Χάρτα από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και τιμά τις εταιρείες και τους οργανισμούς που έχουν υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Πιστεύουμε ότι είναι αυτά όλα τα μέτρα που μαζί με τα άλλα έχουν συμβάλει στην αισιόδοξη μείωση των οδικών δυστυχημάτων.

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως είπε ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε μέχρι σήμερα υπήρξε μια αρκετά σοβαρή μείωση στα θανατηφόρα και στα σοβαρά δυστυχήματα σε σύγκριση με το 2008. Το 2008 είχε το μικρότερο αριθμό θυμάτων από το 1964. Φέτος είπε ο κ. Λουκά, είχαμε ακόμα μια μείωση της τάξης του 20%. Συγκεκριμένα, την περσινή χρονιά είχαμε 39 θανατηφόρα δυστυχήματα σε σύγκριση με 29 φέτος και 41 νεκρούς σε σύγκριση με 33 φέτος.

Σίγουρα, τόνισε ο κ. Υπουργός, αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι τυχαία. Αυτή η σημαντική μείωση δεν έγινε από μόνη της. Σ' αυτό έχουν συμβάλει όλοι οι φορείς, η αύξηση των σεμιναρίων και η συνεργασία όλων των φορέων, όπως του Υπουργείου Παιδείας με τη διοργάνωση σεμιναρίων στα σχολεία και πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής, και οι στοχευμένες πλέον και αυξημένες δράσεις της Αστυνομίας όπως είναι ο αυξημένος έλεγχος κατά τις κρίσιμες μέρες της Παρασκευής και του Σαββάτου όσον αφορά τη νεολαία μας.

Πιστεύω, πρόσθεσε ο κ Λουκά, ότι με τη συμπλήρωση και αυτών των μέτρων που έχει αναφέρει ο κ. Νικολαΐδης και τα περαιτέρω αυξημένα στοχευμένα μέτρα και δράσεις της Αστυνομίας θα έχουμε περαιτέρω μείωση των σοβαρών και θανατηφόρων δυστυχημάτων. Στόχος μας, υπογράμμισε, είναι να τα μειώσουμε όσο μπορούμε πιο πολύ.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Λουκά είπε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο αύξησης των θέσεων των δικαστών για να επισπευσθεί η διαδικασία εκδίκασης των υποθέσεων που βρίσκονται ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Ο κ. Νικολαΐδης απαντώντας σε άλλη ερώτηση είπε τα εξής: Για τα πολιτικά ζητήματα δεν αρκούν οι εξαγγελίες. Στα πολιτικά ζητήματα εκείνο που μετρά είναι πράξη και όταν καλείται κάποιος πολιτικός, είτε είναι στην εκτελεστική εξουσία είτε στην νομοθετική, να εφαρμόσει στην πράξη κάποιες εξαγγελίες. Αναφέρω ότι πρόσφατα πέρασε από τη Βουλή ένα σχετικό νομοσχέδιο και εκεί φάνηκε στην πράξη ποιοί προωθούν τις δημόσιες συγκοινωνίες και ποιοι δυστυχώς μένουν στα λόγια.



 

 

 

smartdrive

download